הכירו את הבוגרת סועאד אכתילאת

חזרה לדף כתבות

הכירו את הבוגרת סועאד אכתילאת

בוגרת התכנית לתואר שני במנהל מערכות בריאות ומובילת אקרדיטציה במרכז לבריאות הנפש באר יעקב.

קצת עליך

קוראים לי סועאד אכתילאת, בת 35, נשואה באושר לחמודי, אמא לשלושה ילדים- נעים, אדם ואלמה.

כבר בתור ילדה כששאלו אותי "מה תרצי כשתהיי גדולה?", לי היה ברור שאני רוצה להיות אחות, כי תמיד רציתי לעזור ולטפל באנשים.

היום אני אחות במקצועי כ-11 שנים, בוגרת 4 קורסים על בסיסיים בתחום אונקולוגיה, הדרכה קלינית, גריאטריה ולאחרונה סיימתי גם בריאות הנפש. בוגרת מומחית קלינית בגריאטריה.

אני בוגרת תואר ראשון בסיעוד ותואר שני במנהל מערכות בריאות באקדמית רמת גן. בגיל 29 התחלתי לכהן כאחות אחראית מחלקה פנימית גריאטריה בבית החולים תל השומר, ולאחר כ-3 שנים נבחרתי לתפקיד מובילת תהליך אקרדיטציה בבריאות הנפש במרכז לבריאות הנפש באר יעקב.

למה בחרת ללמוד דווקא מנהל מערכות בריאות? מה משך אותך לתחום?

במהלך עבודתי כאחות היה לי ברור כי על מנת להשפיע ולתרום יותר לטובת המטופלים ובני משפחתם עלי להמשיך לתפקידי ניהול בכירים יותר, וראיתי לנכון לרכוש השכלה מקצועית בתחום. מניסיוני כבוגרת תואר ראשון בסיעוד באקדמית רמת גן, התבקש שאמשיך את גם את לימודי התואר שני באותו המקום, המשלב מתן כלים מקצועיים וניהוליים המאפשרים סלילת דרך ניהולית.

כיום את עובדת כמובילת אקרדיטציה במרכז לבריאות הנפש באר יעקב, מה זה בעצם אומר? מה עושים במסגרת תפקיד כזה?

תהליך אקרדיטציה הינו תהליך שמתבצע ע"י גוף חיצוני, ה- JCI –joint Commission International, הנותן הסמכה לבתי חולים העומדים בתו תקן בינלאומי באיכות ובטיחות הטיפול.

במסגרת תפקידי אני מובילה את התהליך החל משלבי התכנון, ההתנעה, ההטמעה והמעקב, בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת בית החולים בראשות מנהל בית החולים, פרופ' חיליק לבקוביץ', ומנהלת הסיעוד, גב' רונית קיגלי.

במסגרת התפקיד אני מלווה את הצוותים בכתיבת נהלים, פרוטוקולים וסטנדרטים הנדרשים בתקן הבינלאומי. לאחר מכן מתבציע תהליך הטמעה ויישום של נהלים בכל הארגון. חשוב להבין שתהליך זה הוא מורכב ומאתגר הדורש הקפדה, רתימת עובדים, שיתוף פעולה מלא ועבודת צוות, מרמת המינהל ועד רמת אנשי המקצוע ועובדי השטח, מתוך מטרה לשפר את איכות ובטיחות הטיפול במטופלים.

אילו כלים קיבלת במסגרת התואר השני במנהל מערכות בריאות שמסייעים לך היום בעבודתך?

קיבלתי הרבה כלים במהלך התואר שמסייעים לי בעבודתי ובכלל, הכלים העיקיים בעיני הם- היכרות עם המבנה הארגוני של מערכת הבריאות, ידע בכלכלת בריאות, תהליך קבלת החלטות, יכולת הנעת עובדים, התמודדויות עם אתגרים מקצועיים וניהוליים, פתרון קונפליקטים, פיתוח מקצועי וניהול פרויקטים.

מה תגידי למועמדים ששוקלים ללמוד תואר שני במנהל מערכות בריאות?

מדובר בתואר שמהווה קפיצת מדרגה לקידום ניהולי ומקצועי!

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם