הכירו את ד"ר מעיין בוימן- משיטה, מרצה מצטיינת לשנת תשע"ט

חזרה לדף כתבות

הכירו את ד"ר מעיין בוימן- משיטה, מרצה מצטיינת לשנת תשע"ט

מרצה מצטיינת נשיא לשנת תשע"ט במסגרת התכנית לתואר ראשון דו-חוגי בחברה והתנהגות ובמשאבי אנוש

 

קצת עליך

שמי מעיין בוימן-משיטה, נשואה ואמא ל3 בנות מתוקות, חוקרת בתחום הפסיכולוגיה החיובית ומרצה. יש לי תואר ראשון בכלכלה ופסיכולוגיה, תואר שני בפסיכולוגיה קלינית ודוקטורט שעוסק בפסיכולוגיה חיובית בנישואין.

כיצד הגעת להוראה ולתחום הפסיכולוגיה החיובית?

להוראה הגעתי לגמריי במקרה. כשהתחלתי את התואר השני הציעו לי לתרגל סטטיסטיקה. זו הייתה הפעם הראשונה שעסקתי בהוראה וברגע שהתחלתי הבנתי שאני במקום הנכון. אהבתי ללמד מהרגע הראשון והחלטתי לשלב את ההוראה בחיי. אל הפסיכולוגיה החיובית נחשפתי כשחיפשתי נושא לדוקטורט וקראתי על תחומי המחקר של חוקרים שונים. מישהו ייעץ לי לבחור נושא שאהנה לדבר עליו בארוחות ערב. כשקראתי על הגישה של הפסיכולוגיה החיובית ידעתי שמצאתי את התחום הנכון עבורי.

מהי בעצם פסיכולוגיה חיובית?

פסיכולוגיה חיובית היא תחום מחקר בפסיכולוגיה שהחל להתפתח בסוף שנות התשעים במטרה להשלים את הפסיכולוגיה ה"קלאסית", ולבחון לא רק כיצד למנוע ולטפל בבעיות, אלא גם כיצד ניתן להגביר רווחה נפשית (מיטביות), שגשוג, אושר ותפקוד אופטימלי בכל תחומי החיים.

מה הופך מרצה למצטיין בעינייך?

ישנם כמה גורמים שלדעתי הופכים מרצה למצטיין כמו שליטה בחומר, גיוון בשיטות ההוראה וידיעה ברורה לאן רוצים להוביל את הכיתה. אבל, יותר מכל, מרצה מצטיין הוא מרצה שרואה בהוראה שליחות ושם לנגד עיניו את הצלחת הסטודנטים.

מהו לדעתך הכלי השימושי המשמעותי ביותר שמקבלים הסטודנטים שלך לטובת החיים מחוץ למכללה? 

מעבר לחומר הלימודי העשיר שישמש את הסטודנטים בהמשך דרכם, אני רוצה לקוות שהסטודנטים שלי יוצאים מהמפגשים איתי עם אמונה בעצמם וביכולתם.

תארי רגע של סיפוק מהמקצוע

אני מוצאת את המקצוע מספק כמעט ברמה היומיומיות, אך התחושה מתגברת כשאני שומעת מסטודנטים איך הצליחו במקצוע שחששו ממנו יותר מכל, או איך שילבו את החומר הנלמד בחייהם.

מהו הטיפ שלך לסטודנטים להצטיינות בלימודים?

יש לי שתי עצות. הראשונה מבוססת על מחקרים המצביעים על כך שכשחוזרים על החומר בהדרגה הוא נטמע טוב יותר. לכן, עצתי היא לא לדחות את הלמידה לתקופת המבחנים אלא לחזור על החומר באופן שגרתי במהלך הסמסטר. העצה השניה היא לישון! שינה טובה חשובה לגיבוש זכרונות. אז אחרי יום לימודים מפרך כדאי (וחשוב!) לישון שינה ארוכה וטובה.

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם