הכירו את ד"ר חאלד עואודה

חזרה לדף כתבות

הכירו את ד"ר חאלד עואודה

מרצה וחבר בהנהלת תכניות הסיעוד במכללה ומרכז התנסויות קליניות בקהילה

 

קצת עליך

שמי ד"ר עואודה חאלד בן 46, נשוי ואב לארבעה ילדים. מתגורר בכפר כנא בצפון הארץ. עובד כמרצה ומרכז התנסויות קליניות בקהילה במכללה האקדמית רמת גן ובחלקיות משרה במחלקה לחקר שירותי רפואה במשרד הבריאות.

איך הגעת למקצוע?

מתחילת דרכי בלימודי האקדמיה הייתי מכוון מטרות ויעדים. האמנתי בבחירה שלי במקצוע הסיעוד כתחום לימודים ועשייה בהם אני אוכל להגשים חלום ולממש את מיטב היכולות והכישורים שלי.

סיימתי את מכסת לימודי בהצלחה לתואר ראשון בסיעוד בהיותי בן 23 ובזה ביססתי את הקריירה שלי בתחום. האמנתי בתעודת סטודנט ושמרתי לעצמי תמיד האפשרות ללמוד ולהתעדכן. בחרתי ביחידה לטיפול נמרץ כשדה עבודה מיוחד ובכך התקדמתי לקורס על בסיסי בטיפול נמרץ משולב לצד קורסים והשתלמויות שונות שהעשירו את הידע שלי והקנו לי כלים רבים בפיתוח מעמדי כאח בטיפול נמרץ.

עסקתי במחקר קליני כמתאם, אהבתי את התחום שהיווה בשבילי מנוף משמעותי להמשך לימודי האקדמיים לתואר שני במנהל מערכות בריאות, ולאחר מכן לתואר שני נוסף בבריאות הציבור במגמת אפידמיולוגיה,

ומכאן באה התפנית בראייה שלי למקצוע ולקריירה ובמעבר מניהול מחלה ספציפית לניהול מקרה בהתחשב בצרכים השונים של המטופל ובהנגשת שירותים וניצול מיטבי למשאבים טיפולים.

על אחת כמה וכמה, יצירת קשר ומעבר מידע חשוב במהלך הטיפול במטופל כמקרה טיפולי בין הסקטורים השונים של הטיפול עם חשיבות על הקפדה על רצף טיפול בין הקהילה לבתי החולים וסקטורים שביניהם.

התחלתי ללמוד תואר שלישי בבריאות הציבור משנת 2015, נושא חשוב של העבודה שדן בהטמעת מדדי איכות בטיפול בחולים עם אירוע איסכמי חד במוח, עד כמה הטמעת מדדי איכות במהלך הטיפול בחולים אלו משפיע  על כל המרכיבים החשובים  בריאותיים, סוציאליים ואיכות חיים של המטופלים לאחר האירוע. דבר שחיבר אותי רבות לראיה הכוללנית של המטופל ולחלק החשוב בהבנת הפן הסוציאלי של המחלה.

מהן ההתנסויות הקליניות בקהילה בהן משתלבים הסטודנטים?

בהיותי אחראי מקצועי על ההתנסויות הקליניות בקהילה במכללה אנו דואגים לשלב ולחשוף הסטודנטים להתנסות קלינית במסגרת הקהילה בהיקף של 136 שעות.

ההתנסות הקלינית בקהילה מאפשרת יישום ידע קליני וחשיבה אינטגרטיבית בניהול הטיפול בחולה ובמשפחתו במרפאות ראשוניות ובטיפות חלב.

ההתנסות במרפאה הראשונית תתמקד באומדן והתערבות בחולה הכרוני בקהילה, קבלת החלטות לפתרון בעיות סיעודיות וקידום בריאות בכל רמות המנע.

מצופה עם סיום ההתנסות בקהילה שהסטודנט-

  1. יכיר את הקהילה על מאפייניה הדמוגרפיים, הסביבתיים, ומשאביה.
  2. יזהה בעיות בריאותיות ברמת הפרט, המשפחה והקהילה
  3. ישתתף בניהול הטיפול למטופל ומשפחתו במצבי בריאות שונים במרפאה ו/או בבית המטופל.
  4. יתנסה בביצוע בדיקות אבחון ומעקב
  5. ישתתף בביצוע מתן חיסונים למטופל כרוני/ תינוק או פעוט
  6. יתרגל מיומנויות תקשורת בינאישית ליצירת קשר טיפולי בקהילה
  7. יבצע הדרכה פרטנית/קבוצתית בנושאים נבחרים.
  8. ישתתף בתוכנית מקדמת בריאות במרפאה/ תחנה.

ספר על התכנית להסבת אקדמאים לסיעוד באקדמית רמת גן

מדובר בתוכנית מואצת במשך 2.5 שנים בה בעלי תואר ראשון יכולים לסיים תואר ראשון בסיעוד ויכולים להשתלב בחיים מקצועיים בשדה הקליני.

הלימודים מתקיימים בשלושה ימים בשבוע והתכנים מועברים על ידי מרצים וותיקים, מנוסים ומומחים בתחום הוראה במדעי הסיעוד והבריאות.

מדוע כדאי לדעתך ללמוד את התחום?

בשנים אחרונות שינויים רבים התרחשו באוכלוסייה ובמערכת הבריאות- תוחלת החיים עולה ועומדת על 82 שנים לאדם, האוכלוסייה עם צרכים בריאותיים רבים ומגוונים ובמקביל קיים צורך רב באנשי מקצוע הבריאות ובמיוחד אחים ואחיות למילוי ומענה על צרכים אלו. יתר על כן זה מקצוע עם התמחויות שונות ויכולת להתקדם מקצועית ולימודית רבה.

אופי העבודה יכול להתאים לכל העוסקים במקצוע בסקטורים טיפולים רבים ושונים ובשעות עבודה שנפרסות לאורך כל היום באופי של משמרות גמישות מוסיף יתרון רב למקצוע על מקצועות אחרים.

בנוסף השכר נחשב למכובד ומאפשר לעוסקים במקצוע איכות חיים טובה מאד במקביל.

המקצוע הינו עבודה שיתופית ובניית יחסי אמון וכבוד הדדי בין מטפל למטופל משמעותי מאד.

הטיפ שלך לסטודנטים

השמיים הם הגבול, את הדרך אתה סולל ומההישג אתה הראשון שתהנה. הכל מתחיל ומסתיים בתכנון זמן- הקפידו על תכנון זמנכם ותקבעו לעצמכם יעדים ריאליים בחיים.

תשקיעו בלימודים, תיהנו מתקופת הלימודים, אל תהססו לבקש ייעוץ וסיוע מאנשים שיכולים לתת לכם מענה ותצליחו.

 

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם