אחיות מוסמכות: התאומות שלמדו יחד לתואר ראשון ועשו הסבה לסיעוד

חזרה לדף כתבות

אחיות מוסמכות: התאומות שלמדו יחד לתואר ראשון ועשו הסבה לסיעוד

סיגל נייזוב ואתי שמחייב, אחיות תאומות, התחילו ללמוד יחד תואר בניהול מערכות בריאות – ויחד המשיכו אל מסלול ההסבה לסיעוד במכללה האקדמית רמת גן. בספטמבר הקרוב הן ייגשו לבחינת ההסמכה לאחיות, בזמן שהאחות השלישית תמשיך לשנה ב' באותו מסלול.

"מאז שאני זוכרת את עצמי, רציתי להיות אחות – אבל הציון הפסיכומטרי שלי לא היה מספיק גבוה", מספרת סיגל נייזוב (24) מיהוד. "הייתי מאוד מתוסכלת מהעניין, ובינתיים החלטתי ללמוד לתואר ראשון בניהול מערכות בריאות. תוך כדי הלימודים במכללה האקדמית רמת גן, נפתח במכללה גם מסלול הסבה ללימודי סיעוד. הבנתי שזו ההזדמנות שלי להגשים את החלום. הגשתי מועמדות, עברתי ראיון – והתקבלתי".

אבל סיגל לא עשתה את זה לבד: אחותה התאומה, אתי שמחייב, שלמדה איתה את לימודי התואר הראשון בניהול מערכות בריאות – החליטה גם היא לעבור הסבה לתחום הסיעוד. בספטמבר הקרוב, צפויות שתי האחיות לגשת יחד למבחן ההסמכה הממשלתי ולהפוך סוף סוף לאחיות מוסמכות. בינתיים, גם האחות השלישית במשפחה החליטה ללכת בעקבות התאומות, וכיום היא לומדת בשנה א' במכללה.

כיום, לאחר 4.5 שנות לימודים בסך הכל, לסיגל יש תואר ראשון בניהול מערכות בריאות, תואר נוסף בסיעוד שהיא מסיימת בימים אלה, ובמקביל היא עובדת כסטודנטית במרפאת אחיות במכבי שירותי בריאות.

חולמות לעבוד יחד בעתיד

"התארים המשולבים קידמו אותי גם מבחינת השכר שאוכל לקבל במערכת הבריאות, וגם בזכות הדלתות שנפתחו לי לפיתוח קריירה ניהולית בתחום הסיעוד, למשל בניהול מרפאת אחיות", אומרת סיגל.

"התואר בניהול מערכות בריאות היה מרתק. למדתי מה מתרחש מאחורי הקלעים בתחום הבריאות, איך אוספים ומפרשים נתונים סטטיסטיים, מהם מדדי האיכות ועוד. התואר בסיעוד נתן לי הכשרה יותר פרקטית: הכרתי את המטופלים, את הבדיקות, התרופות והפרקטיקות שהן חלק בלתי נפרד מהעבודה היומיומית של אחות. עברתי גם לא מעט סימולציות, כדי ללמוד לתפקד טוב יותר ברגע האמת".

"כל אנשי הצוות במכללה מכירים אותנו בשמות הפרטיים, ותמיד באים לקראתנו ורוצים לעזור", מוסיפה אתי. "כשהייתי צריכה להתנסות בבתי חולים, הם בחרו לשבץ אותי באלה שקרובים למקום המגורים שלי".

"עד שהתחתנו, למדנו יחד לכל המבחנים", נזכרת אתי. "אבל אחרי שכל אחת מאיתנו ילדה את הילד הראשון, אנחנו כבר לא מצליחות להסתנכרן. אולי אפילו ייצא לנו לעבוד יחד בעתיד, נשמח מאוד אם זה יקרה", היא אומרת בחיוך.

"עבודה שהיא שליחות, עם ביקוש גבוה בכל העולם"

במכללה האקדמית רמת גן מספרים כי בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בפופולריות של מסלול ההסבה לסיעוד. "עבודה כאח או אחות אקדמאים היא הרבה מעבר לקריירה, יש בה שליחות, דאגה ורצון לטפל בזולת", אומרים במכללה.

במכללה, הממוקמת סמוך למחלף אלוף שדה ברמת גן, ייפתח מסלול להסבת אקדמאים כבר בפברואר השנה, כאשר התוכנית מיועדת לבעלי תואר ראשון או שני המעוניינים בקריירה חדשה. משך הלימודים הוא שנתיים וארבעה חודשים בלבד (שבעה סמסטרים), המרוכזים בשלושה או ארבעה ימים בשבוע.

לתוכנית יתקבלו בוגרי תואר ראשון ממוסדות מוכרים עם ממוצע ציונים של 75 ומעלה, כאשר בוגרי המסלול יקבלו תעודת תואר ראשון בסיעוד, וכן תעודת אח/ות מוסמכ/ת (לאחר עמידה במבחן הרישוי הממשלתי).

"מגוון התפקידים בתחום הסיעוד הוא רחב במיוחד", מוסיפים במכללה האקדמית רמת גן, "כל אחד יכול למצוא משהו שמתאים לו – ממיילדות ועד רפואה דחופה. יתרון משמעותי במיוחד הוא הביטחון התעסוקתי, כיום סיעוד הוא אחד המקצועות הנדרשים בישראל ובכל העולם".

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם