הכירו את ד"ר ניסים אוחנה, מרצה מצטיין לשנת תשע"ט

חזרה לדף כתבות

הכירו את ד"ר ניסים אוחנה, מרצה מצטיין לשנת תשע"ט

מרצה מצטיין נשיא לשנת תשע"ט במסגרת התכנית לתואר ראשון בניהול במערכות בריאות

קצת עליך

רופא בוגר הטכניון בהצטיינות ומומחה ברפואת עור ומין, בנוסף בוגר תואר שני מאוניברסיטת הרווארד בארה"ב במנהל ציבורי במיקוד על מנהל מערכות בריאות ובוגר המכללה לביטחון לאומי. קריירה כרופא בחיל הרפואה במגוון תפקידים עד סגן קצין הרפואה הראשי. בין התפקידים הציבוריים – סגן מנהל המרכז הרפואי לעמק בעפולה ומנהל בית החולים השיקומי הרפואי 'רעות' בתל אביב. בשנים האחרונות עוסק במיזמים שונים בתחום הבריאות.

כיצד הגעת להוראה ולתחום שבו אתה עוסק?

במהלך השנים עסקתי בתחום ההוראה במגוון מוסדות אקדמיים בנושאים שונים הקשורים במנהל מערכות בריאות, חינוך רפואי, אתיקה ועוד. בכלל אלה נמנים אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת אריאל, המכללה האקדמית רמת גן ועוד.
איכות מערכת בריאות תלויה רבות בהון האנושי המפעיל אותה. אני רואה זאת זכות וחובה לעסוק בהוראה ולהנחיל לדור הבא את הידע והניסיון שצברתי כדי לאפשר יצירת תשתית ניהולית איכותית ושיפור מערכת הבריאות.

מה הופך מרצה למצטיין בעינייך?

בראש ובראשונה מרצה צריך לחזור להיות מורה במובן הישן והטוב של המילה. מורה צריך לאהוב את האנשים אותם הוא מלמד, להיות קשוב אליהם ולהעניק להם השראה. עליו להכיר את נפש הסטודנט להכיר את נקודת מבטו ולהקל עליו את תהליך הלמידה. הוא צריך לעודד את התלמידים ולגרום להם לחוש נינוחים וחופשיים לשאול כל אשר על ליבם ללא חשש. עליו להיות מיומן במתודולוגיות הוראה ולבסוף חשוב שישאב הנאה וסיפוק ותהיה לו חדווה מתהליך ההוראה.

מהו לדעתך הכלי השימושי המשמעותי ביותר שמקבלים הסטודנטים שלך לטובת החיים מחוץ למכללה? 

כחוט השני במהלך כל ההרצאות אני משתדל להדגיש בפני הסטודנטים את החיבור בין התיאוריה לבין המעשה, להסביר ולתת דוגמאות רבות כיצד התיאוריה הנלמדת באה לביטוי מוחשי בחיי היום יום של מערכת הבריאות. יש צורך להתגבר על הנטייה הטבעית של הסטודנט לבצע הפרדה קונספטואלית בין תיאוריה למעשה – תופעה אשר עלולה למנוע מבוגר התואר לישם בצורה אפקטיבית את הכלים הרבים אותם רכש במהלך הלימודים. לתפיסתי, זה הכלי השימושי ביותר שהסטודנטים מקבלים בשיעורים שלי.

תאר רגע של סיפוק מהמקצוע

סטודנטים פוגשים אותי במסדרון מספר שנים אחרי סיום הקורס ומציינים שהחומר שלמדו בקורסים שלי עדיין חקוק בזיכרונם והוא ממשיך לשמש אותם ולסייע להם בקורסים אחרים ואף בתארים מתקדמים.

מהו הטיפ שלך לסטודנטים להצטיינות בלימודים?

הטיפ להצטיינות בלימודים כולל שלשה מרכיבים: לפתח גישה של עניין אמיתי בנושאי הלימוד במקום מרדף אחרי הציון;  לשאוף להבין את החומר לעומק במקום ללמוד אוסף של פרטים נטולי הקשר; לשאול ללא מבוכה כל נושא שאינו מובן במלואו

 

 

צור קשר

לקבלת מידע נוסף אנא מלא/י פרטיך
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם
בוא/י נקבע פגישה! מלא/י את הפרטים ונתאם