טכנולוגיות למידה דיגיטלית – תואר שני (.M.A)


שם הקורס
נקודות זכות

    קורסי תשתית

    שם הקורס שיטות מחקר
    נקודות זכות 3 נ"ז
    שיטות מחקר 3 נ"ז

    קורס תשתית המכין את הסטודנטים לביצוע מיני מחקרים במסגרת קורסים שונים בתכנית ופרויקט הגמר. זהו קורס במתודולוגית חקירה מדעית, המציג בפני התלמיד את השיטות, הבעיות והקשיים בחקירה מדעית.

    שם הקורס למידה בסביבה עתירת טכנולוגיה
    נקודות זכות 3 נ"ז
    למידה בסביבה עתירת טכנולוגיה 3 נ"ז

    הקורס דן בהיבטים פדגוגיים של שילוב כלים טכנולוגיים בהוראה ולמידה. נלמד על רמות שילוב שונות החל מסביבה לימודית המשלבת שיטות הוראה מסורתיות עם שימוש מושכל בכלים טכנולוגיים כאמצעי לשיפור ההוראה ועד לסביבה טכנולוגית המשנה מהותית את דרכי ההוראה.

    שם הקורס טכנולוגיות חדשניות ויישומן בלמידה
    נקודות זכות 3 נ"ז
    טכנולוגיות חדשניות ויישומן בלמידה 3 נ"ז

    הקורס יסקור את הטכנולוגיות החדשניות הרלוונטיות להוראה ולמידה בעשור השני של המאה ה-21. הטכנולוגיות יוצגו ויידונו תוך שיוכן לקטגוריות פונקציונליות הכוללות בין השאר: פרסונליזציה ואדפטיביות, אימרסיביות (AR/VR/MR), תכני לימוד פתוחים ,מישחוק, אינטליגנציה מלאכותית, רובוטיקה, תקשורת, רשתות חברתיות וטכנולוגיות ניידות.

    עקרונות למידה בסביבה טכנולוגית

    שם הקורס הטמעת שינוי בסביבת למידה דיגיטלית
    נקודות זכות 2 נ"ז
    הטמעת שינוי בסביבת למידה דיגיטלית 2 נ"ז

    הקורס נועד להיכרות והבנה של הלומדים למכלול הגורמים המשפיעים על הטמעת תקשוב ושילוב התקשוב בגישות פדגוגיות חדשניות. הקורס יעסוק בהיבטים תיאורטיים ומעשיים של הטמעת תהליכי התקשוב.

    שם הקורס ניתוח חשיבה ביקורתית ויצירתית בסביבה דיגיטלית
    נקודות זכות 2 נ"ז
    ניתוח חשיבה ביקורתית ויצירתית בסביבה דיגיטלית 2 נ"ז

    הקורס עוסק במאפייני החשיבה היצירתית, ובשלבי התהליך היצירתי בלל, ובסביבה דיגיטלית בפרט. בנוסף, הקורס עוסק בהבנת החשיבה הביקורתית, ופיתוח כישורי חשיבה ביקורתית וחשיבה יצירתית בסביבת למידה דיגיטלית.

    שם הקורס ממשק אדם מחשב
    נקודות זכות 2 נ"ז
    ממשק אדם מחשב 2 נ"ז

    הקורס יציג את תהליכי אפיון ועיצוב חווית משתמש. במהלך הקורס תיערך היכרות עם הבסיס התיאורטי מושגי יסוד בתחום, מתודולוגיה, עקרונות וכלים הנדרשים עבור בניית ממשקים בעלי חווית משתמש אופטימלית.

    שם הקורס ניהול ידע בסביבת למידה דיגיטלית
    נקודות זכות 2 נ"ז
    ניהול ידע בסביבת למידה דיגיטלית 2 נ"ז

    הקורס עוסק בחשיבות תחום ניהול הידע בארגונים, תפיסות וגישות לניהול ידע בארץ ובעולם, והיכרות עם מגוון הכלים והתשתיות הקיימים והמקובלים לניהול ידע. הקורס יכלול הכרות עם עקרונות בסיסיים בהתנהגות ארגונית וגישות שונות לניהול ידע ולשיתוף ידע.

    שם הקורס דרכי הערכה בסביבות עתירות טכנולוגיה
    נקודות זכות 2 נ"ז
    דרכי הערכה בסביבות עתירות טכנולוגיה 2 נ"ז

    בעידן הדיגיטלי יש הזדמנויות לגיוון דרכי הערכה. לאחר היכרות עם מושגי יסוד בתורת ההערכה, תיערך היכרות עם סביבות למידה וכלים דיגיטליים מגוונים. לצורך כך, ייבחנו המטרות של הכלים השונים, היתרונות, האתגרים והמהימנות והתוקף של כלים אלה.

    שם הקורס איפיון ופיתוח יחידות למידה דיגיטליות
    נקודות זכות 2 נ"ז
    איפיון ופיתוח יחידות למידה דיגיטליות 2 נ"ז

    הקורס מקנה את היכולת לפתח יחידות למידה דיגיטליות, החל משלב האפיון, ועד להערכת האפקטיביות. במהלך הקורס הסטודנטים יישמו את החומר הנלמד על מערכות פיתוח למידה דיגיטליות מתקדמות, כדוגמת Articulate Storyline ו- Ganially. בין השאר, יינתן דגש על הנגשת יחידות הלמידה ללומדים מגוונים.

    יישומי למידה בסביבה טכנולוגית

    שם הקורס מודלים ועקרונות של למידה מרחוק
    נקודות זכות 2 נ"ז
    מודלים ועקרונות של למידה מרחוק 2 נ"ז

    הקורס יעסוק בגורמים ליישום של למידה מרחוק, ובמגוון דגמים של למידה מקוונת. הקורס יציג מגוון גישות פדגוגיות המותאמות למציאות החיים בעידן הדיגיטלי, ויישומים מרכזיים בתחום.

    שם הקורס רשתות חברתיות כפלטפורמת למידה
    נקודות זכות 2 נ"ז
    רשתות חברתיות כפלטפורמת למידה 2 נ"ז

    במסגרת הקורס נכיר מגוון רשתות חברתיות, ינותחו דרכי והשלכות השימוש של הרשתות החברתיות בכלל, ובתחום הלמידה בפרט. יבחנו אפשרויות השימוש של הרשתות החברתיות בהיבטים דידקטיים, חברתיים-רגשיים, וכיצד השימושים השונים יכולים להשפיע על ההתנהלות הלומדים. במסגרת הקורס נבחן סוגיות אתיות הקשורות בשימוש ברשתות חברתיות וכן מודלים לשימוש מיטבי במאפיינים הייחודיים של רשתות חברתיות להוראה ולמידה.

    שם הקורס תוכנית למידה בארגונים
    נקודות זכות 2 נ"ז
    תוכנית למידה בארגונים 2 נ"ז

    שם הקורס מישחוק ומשחק בסביבות למידה מתקדמות
    נקודות זכות 2 נ"ז
    מישחוק ומשחק בסביבות למידה מתקדמות 2 נ"ז

    במסגרת קורס זה תתבצע היכרות עם תחום המישחוק, יצירת המשחקים, והאתגרים ביצירת חווית למידה באמצעות שילובם בתהליך הלמידה. בקורס יוצגו גישות תיאורטיות ומחקרים עדכניים בתחום כמו גם הצגת גישות לתכנון, לעיצוב ולשיטות הערכה של משחקים דיגיטליים אינטראקטיביים.

    שם הקורס חשיבה, למידה ויישומים בסביבה מציאות מדומה
    נקודות זכות 2 נ"ז
    חשיבה, למידה ויישומים בסביבה מציאות מדומה 2 נ"ז

    בקורס נכיר את טכנולוגית המציאות המדומה, הרבודה והמעורבת. ילמדו מושגים מרכזיים, מרכיבים, מאפיינים ותכונות. נסקור את תרומת השימוש במציאות מדומה לפתוח החשיבה ברבדים שונים: להבנת מושגים, לשיפור מיומנויות חשיבה, ולשיפור מדידה והערכה של יכולת קוגניטיבית. נעסוק בשאלת העברת הלמידה למציאות ונסקור ממצאים לגבי השימוש במציאות מדומה, במחקר הנוירופסיכולוגי.

    שם הקורס יישומי בינה מלאכותית בלמידה
    נקודות זכות 2 נ"ז
    יישומי בינה מלאכותית בלמידה 2 נ"ז

    הקורס יסקור מגוון תיאוריות וכלים העוסקים בניתוח למידה בסביבות מקוונות. בין השאר יינתן דגש על כלי ניהול וניתוח הלמידה הכוללים מחוללי דוחות, לוח מחוונים ('דשבורד'), בשילוב עם טכנולוגיות מתקדמות של בינה מלאכותית ולמידת מכונה, המאפשרים להפיק תובנות לשם הערכת האפקטיביות ושיפור תהליכי ההוראה, הלמידה וההערכה. הקורס כולל הכרות והתנסות של הלומדים עם ההתפתחויות והכלים החדשים בתחום הבינה המלאכותית ובדגש על כלי בינה מלאכותית ג'נרטיבית כגון ChatGPT ודומיו.

    סמינריונים ועבודת גמר

    שם הקורס סמינריון 1 ו- 2
    נקודות זכות 4 נ"ז
    סמינריון 1 ו- 2 4 נ"ז

    ביצוע מיני מחקר בתחום טכנולוגיות למידה. העבודה תכלול הגדרה של בעיה, מטרה ושאלות מחקר בתחום טכנולוגיות למידה דיגיטלית, תכנון מתודולוגית המחקר, איסוף נתונים ועיבודם, הצגת ממצאים ומסקנות ומתן המלצות להמשך בהתבסס על ממצאי המחקר.

    שם הקורס עבודת גמר 1 ו- 2
    נקודות זכות 4 נ"ז
    עבודת גמר 1 ו- 2 4 נ"ז

    עבודת הגמר כוללת פיתוח יחידת לימוד המשלבת טכנולוגיה דיגיטלית על פי מתודולוגיה מובנית של פיתוח מוצר. בנוסף להפעלה של יחידת הלימוד בשטח, יתבצע גם מחקר להערכת התוצר. פיתוח היחידה יתבסס על מגוון רחב של תיאוריות, כלים ומיומנויות שנלמדו במהלך תוכנית הלימודים.
    * האקדמית רמת-גן שומרת לעצמה את הזכות להכניס שינויים בתוכנית הלימודים על פי הנחיות המל"ג וצרכי המערכת.

    צפה בוידאו