תואר ראשון (BA) ניהול במערכות בריאות


אמירה מחאמיד, בוגרת התכנית לתואר ראשון בניהול מערכות בריאות

"אחרי שסיימתי את לימודי התואר הראשון בניהול במערכות בריאות המשכתי את הלימודים במכללה בתוכנית להסבת אקדמאים לתואר ראשון בסיעוד. התעניינתי מאוד בתחום הסיעוד מאז ומתמיד. היתרון של העבודה במחלקות במהלך הלימודים עזר לי להבין את הלימודים בקורסים, כי היה לי ידע מקדים וניסיון וגם כי הניסיון המעשי גירה לי את הסקרנות לתחומים הללו, ולמדתי לעשות דברים חדשים כמו בדיקות והדרכות."
קרא עוד >>

מוסה עבד אל רחמן, בוגר התכנית לתואר ראשון בניהול מערכות בריאות

"תמיד חלמתי להיות אח. אבא שלי הוא אח, ורציתי להמשיך בדרכו. ממנו שמעתי את כל הסיפורים והחוויות על התחום ומאוד משך אותי לעסוק בתפקיד משמעותי עם תחושת שליחות ורצון לסייע לאנשים.
המניע שלי זה לעזור לאנשים אבל אני לא מגדיר את התפקיד רק כמטפל אלא גם כמלווה. אני מלווה את המטופלים ביום יום. העבודה שלי היא לעזור להם גם מבחינה נפשית וגם מבחינה פיזית. כיום אני עובד מן המניין במחלקה גריאטרית ובמקביל מבצע את ההתנסויות הקליניות בבית החולים שמואל הרופא, שהוא מוסד גריאטרי.
כחלק מהתפקיד שלי כאח לעתיד אני מטפל באנשים, ועושה כל מה שיידרש בשביל שיהיה למאושפזים יותר טוב. אני חושב שאני נמצא בתחום הסיעוד כי הוא טומן בחובו סיפוק מאוד גדול. זהו מקצוע ייחודי שדורש אהבה לאנשים, הקשבה, יכולת ליצור קשר אנושי ורצון אמיתי לעזור. זה מה שמניע אותי."
קרא עוד >>

סובחי אגבאריה, בוגר התכנית לתואר ראשון בניהול מערכות בריאות

סובחי התחיל בלימודים לתואר הראשון בניהול במערכות בריאות וסיים אותם בהצלחה. "מיד כשסיימתי החלטתי שאני ממשיך במסלול הישיר של המכללה להסבת אקדמאים לסיעוד. הלימודים היו מרתקים אבל גם עם הרבה מאוד לחץ. אנחנו מסיימים בעצם בשנתיים וחצי מסלול של תואר שלם. היחס האישי במכללה תרם מאוד ליכולת שלי לסיים בהצלחה – הם מקפידים לוודא שכולם מסתדרים ונלחמים על כל סטודנט".
היום, סובחי מחזיק בשני תארים ועובד כבר יותר מחצי שנה במחלקה הפנימית של בית החולים וולפסון. הוא עבר את המבחן הממשלתי שכל אח מוסמך צריך לעבור וקיבל בו את הציון הגבוה ביותר – 95. "אני יכול להגיד שהלימודים במכללה הם אלו שהביאו אותי להצליח ולהצטיין במבחן הממשלתי. הקורסים מכינים אותך בדיוק למבחן ולחיים האמיתיים בתור אח", הוא מספר.
קרא עוד >>

צפה בוידאו