שם הקורס
נקודות זכות
שם הקורס מבוא לכלכלה א'
מבוא לכלכלה א'
נקודות זכות 4 נ"ז
4 נ"ז
הקורס עוסק במונחי יסוד וכלי ניתוח בסיסיים בכלכלה: צמיחה כלכלית, בעיית המחסור, עקומת תמורה ועלות אלטרנטיבית, פונקציית ייצור והקצאת מקורות, יתרון יחסי וסחר חוץ, מנגנון השוק התחרותי, ההתנהגות הכלכלית של יצרנים וצרכנים, היצע וביקוש, גמישות , שיווי משקל, מונופול, השפעות חיצוניות, התערבות ממשלה ואי שוויון בהכנסות.
שם הקורס מבוא לכלכלה ב'
מבוא לכלכלה ב'
נקודות זכות 4 נ"ז
4 נ"ז
הקורס נועד להקנות הבנה של מושגי היסוד בתורת המקרו-כלכלה. הקורס עוסק בחשבונאות לאומית ובניתוח קביעת התוצר הלאומי והרכב שימושיו, תוך שילוב בין המערכת הריאלית – שוק המוצרים, והמערכת המוניטארית – שוק הכסף. בחלקו הראשון של הקורס, מוצג המשק כמשק סגור. בחלקו השני, הדיון המקרו-כלכלי מביא בחשבון את הקשרים עם שאר העולם, והקורס מנתח את הפעילות הכלכלית של המשק הפתוח.
שם הקורס מאקרו כלכלה א'
מאקרו כלכלה א'
נקודות זכות 4 נ"ז
4 נ"ז
על בסיס הידע שנרכש על ידי הסטודנטים בקורס "מבוא למקרו כלכלה" , נרחיב את הנושאים הן מבחינת היקף החומר הכלול בו והן מבחינת העומק הלוגי והמתמטי. הניתוח יתמקד במימדים הדינאמיים של המקרו כלכלה ושל רכיביה. בתחילת הקורס, יידונו בהרחבה כל אחד ממרכיבי המערכת המקרו כלכלית בנבדל משאר המרכיבים ולאחר מכן ינותחו קשרי הגומלין ביניהם במסגרת מודל כוללני של המשק.
שם הקורס מאקרו כלכלה ב'
מאקרו כלכלה ב'
נקודות זכות 4 נ"ז
4 נ"ז
מאקרו כלכלה ב הינו קורס מתקדם הניתן לסטודנט כנדבך האחרון בלימודי המאקרו כלכלה לתואר ראשון. הקורס מתמקד במודלים מתקדמים העוסקים ומנתחים תופעות כלכליות במשק. קורס זה עוסק בנושאים הבאים: יסודות הניתוח המאקרו-כלכלי במצב של אבטלה, שוק המוצרים – תצרוכת, השקעה, שוק העבודה ושוק הכסף. ניתוח המשק הפתוח והסגור, תנועות הון בינלאומיות ומשטרי שערי חליפין שונים. האפקטיביות של מדיניות מוניטארית ופיסקאלית , ניתוח תהליכי דפלציה, אינפלציה ותכניות ייצוב; אבטלה; צמיחה, עקומת פיליפס.
שם הקורס כלכלת עבודה
כלכלת עבודה
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
הקורס עוסק בניתוח תאוריות כלכליות בנושא שכר, תעסוקה, התהוות הון אנושי, אפליה ומדיניות ממשלתית בשוק העבודה. בקורס ניתנות דוגמאות אמפיריות משוק העבודה של ישראל, ארצות-הברית ומדינות אירופה. דגש מיוחד ניתן למקומן של נשים בשוק העבודה.
שם הקורס תורת המחירים א'
תורת המחירים א'
נקודות זכות 4 נ"ז
4 נ"ז
הקורס עוסק בניתוח ההתנהגות של יחידות כלכליות אינדיבידואליות ובתיאור האופן בו פועלת המערכת הכלכלית במשקים תחרותיים. הקורס מתמקד בחקר המניעים הבסיסיים של הצרכן ובסביבה הכלכלית בה הוא פועל. במיוחד, הקורס מסביר את התנהגות הצרכן על ידי הנחת ההתנהגות הרציונאלית, העומדת ביסוד התורה הכלכלית המודרנית. הקורס מנתח את תגובת הצרכן לשינויים בסביבתו הכלכלית באמצעות פונקציית הביקוש וחתכיה, עקומות ICC ו - PCC והגמישות, ומפרק את השפעת שינויי מחירים להשפעות תחלופה והכנסה. בנוסף הקורס יעסוק בניתוח הבעיה הדואלית ופונקציית ההוצאה, חישוב עודף הצרכן באמצעות מדדים שונים, העדפה נגלית, מדדי כמויות ומדדי מחירים, הקצאות יעילות על פי פארטו וקו החוזה.
שם הקורס תורת המחירים ב'
תורת המחירים ב'
נקודות זכות 4 נ"ז
4 נ"ז
קורס זה מרחיב את החומר שנלמד בתורת המחירים א' וכולל מגוון של נושאים הקשורים ליצרן התחרותי וה-לא תחרותי. בין הנושאים הנלמדים נמנים בעיית היצרן התחרותי, פונקציית העלות, פתרון גרפי, מונופול (בעיה רגילה, רב מפעלי, רק שווקי), תחרות אוליגופוליסטית (מודל מחירים וכמויות), התערבות ממשלתית ומושגים בתורת המשחקים.

שם הקורס הסקה סטטיסטית
הסקה סטטיסטית
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
הקורס מציג את הכלים הסטנדרטיים, בהם נעשה שימוש במרבית המחקרים לניתוח נתוני מחקר והסקת מסקנות לאוכלוסיית המחקר ואת העקרונות והרעיונות העומדים בבסיסם. הקורס יעסוק באמידה באמצעות רווח (Confidence Intervals), מבחני מובהקות ובדיקת השערות סטטיסטיות ואמידת גודל אפקט.
שם הקורס מבוא לאקונומטריקה
מבוא לאקונומטריקה
נקודות זכות 4 נ"ז
4 נ"ז
הקורס מתמקד בניתוח סטטיסטי של מודל הרגרסיה הליניארית לאמידת קשרים בין משתנים כלכליים ואחרים בשיטת אומדי ריבועים פחותים (OLS). הקורס פורש את הנחות המודל ואת היישומים בו לאמידת קשרים ליניאריים ואחרים בין משתנים כמותיים ואיכותיים. כמו כן, הקורס מתמקד גם באבחון וטיפול בבעיות שונות במחקר העולות עקב אי קיום הנחות הבסיס. עיקר הקורס מתמקד בניתוח נתוני חתך רוחב. במידה מצומצמת נתייחס גם למבנים נוספים של בסיסי נתונים.

שם הקורס מתמטיקה מתקדמת
מתמטיקה מתקדמת
נקודות זכות 4 נ"ז
4 נ"ז
קורס זה מיועד ליצור נגישות לכלים מתמטיים בסיסיים בהם משתמשים בתחומים רבים בכלכלה. הדגש הוא על פונקציות של כמה משתנים ועל משוואות דיפרנציאליות.
שם הקורס עבודת חקר/ סמינר
עבודת חקר/ סמינר
נקודות זכות 4 נ"ז
4 נ"ז
הקורס הינו סמינר שיתקיים כמפגש הדרכתי, ייעוצי תוך הדגשת היבטים ייחודיים לתחום הנחקר. הסמינר מתוכנן עפ"י שלבי ביצוע עבודת מחקר. מטרות הקורס הן לאפשר לתלמיד להביא לידי ביטוי את הידע שצבר במהלך לימודיו בתוכנית לכלכלה. פיתוח חשיבה מחקרית על בסיס ידע שימושי בשיטות מחקר כמותיות ואיכותיות רלוונטיות. הפגנת מיומנות בבצוע מחקר בנושא נבחר, בעזרת הדרכה מבוקרת.
שם הקורס מימון ציבורי
מימון ציבורי
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
במסגרת הקורס ילמדו הסיבות העיקריות להתערבות ממשלה: כשלי שוק שונים, המונעים משוק תחרותי להגיע להקצאה יעילה. בחלקו השני של הקורס נדון במיסים שונים אשר בעזרתם הממשלה מממנת התערבויות ונראה כי המיסים השונים משנים היבטים שונים של התנהגות הפרטים. כמו כן בחלוקת ההכנסות במשק ובדרכים להשפיע עליה.
שם הקורס מבוא לשוק ההון
מבוא לשוק ההון
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
הקורס יסקור בתחילה את הקריטריונים השונים לדירוג והערכה של נכסים מסוכנים כגון מניות. בהמשך הקורס, ילמד הקשר בין סיכון ותשואה, היתרונות של פיזור השקעה בין מספר רב של נכסים מסוכנים ובהקצאה האופטימלית של הון בבניית תיק השקעות. כמו כן, נדון בתמחור ואסטרטגיות השקעה במכשירים פיננסים נגזרים, שנסחרים בשוק ההון, קרי אגרות חוב (אג"ח), אופציות וחוזים עתידים.
שם הקורס כלכלת ישראל
כלכלת ישראל
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
הקורס בוחן את המשק הישראלי לאורך השנים. הקורס מתמקד בנושאים הבאים: צמיחה כלכלית, השפעת ההתערבות הממשלתית, מחזורי עסקים, המגזר הציבורי, מאזן התשלומים, כסף ואינפלציה, שוק העבודה, חלוקת ההכנסה, ומדיניות כלכלית. הקורס יכלול חשיפה לתהליכים ותמורות שהתחוללו בכלכלת המדינה לאורך ציר כרונולוגי, במתווה של סיבות ותוצאות. הבנת התופעות הכלכליות המרכזיות המשפיעות במשק הישראלי. במסגרת הקורס ינותחו הסוגיות העיקריות של המדיניות הכלכלית בישראל והבנת הדינמיקה הכלכלית במשק הישראלי.
  • שם הקורס מבוא לכלכלה א' נקודות זכות 4 נ"ז
  • שם הקורס מבוא לכלכלה ב' נקודות זכות 4 נ"ז
  • שם הקורס מאקרו כלכלה א' נקודות זכות 4 נ"ז
  • שם הקורס מאקרו כלכלה ב' נקודות זכות 4 נ"ז
  • שם הקורס כלכלת עבודה נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס תורת המחירים א' נקודות זכות 4 נ"ז
  • שם הקורס תורת המחירים ב' נקודות זכות 4 נ"ז
  • שם הקורס הסקה סטטיסטית נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס מבוא לאקונומטריקה נקודות זכות 4 נ"ז
  • שם הקורס מתמטיקה מתקדמת נקודות זכות 4 נ"ז
  • שם הקורס עבודת חקר/ סמינר נקודות זכות 4 נ"ז
  • שם הקורס מימון ציבורי נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס מבוא לשוק ההון נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס כלכלת ישראל נקודות זכות 2 נ"ז

קורסי יסוד משותפים עם תואר ראשון דו-חוגי בניהול

שם הקורס יסודות המימון
נקודות זכות 4 נ"ז
יסודות המימון 4 נ"ז

הכרת היבטים פיננסים ושילובם במערכת של שיקולים ניהוליים. לימוד הרקע התיאורטי בתורת המימון, מושגי היסוד ויישומם. המשמעות המימונית והכלכלית של החלטות השקעה וערך הזמן. קריטריונים לכדאיות השקעה.

שם הקורס יסודות החשבונאות
נקודות זכות 4 נ"ז
יסודות החשבונאות 4 נ"ז

הקניית מושגי יסוד בחשבונאות פיננסית ובחשבונאות ניהולית, לימוד טכניקות הרישום החשבונאי ותהליך הכנת הדוחות הכספיים תוך שימת דגש על תהליך הדיווח ומשמעות המידע החשבונאי. הבנת מבנה הדיווח החשבונאי הפנימי בפירמה ובעיקר המרכיב הקשור לייצור ולעלויות. הבנת השימושים של האינפורמציה החשבונאית לצורך קבלת החלטות, תכנון ובקרה.

שם הקורס מתמטיקה לניהול
נקודות זכות 4 נ"ז
מתמטיקה לניהול 4 נ"ז

הכרת הכלים הבסיסיים בתחום המתמטיקה כבסיס ליתר קורסי הניהול שיינתנו בהמשך. הדגש בקורס על חשבון דיפרנציאלי ואינטגראלי במשתנה אחד ומושגי יסוד באלגברה ליניארית.

שם הקורס מבוא לסטטיסטיקה ב'
נקודות זכות 2 נ"ז
מבוא לסטטיסטיקה ב' 2 נ"ז

מטרות הקורס להקנות לסטודנטים מושגים בתיאור נתונים, ערכים מרכזיים (שכיח, חציון, מדדי פיזור, טווח, שונות, סטיית תקן ועוד) ולהקנות ידע ביישומן של שיטות סטטיסטיות שונות המותאמות לתחומי הניהול.
* האקדמית רמת-גן שומרת לעצמה את הזכות להכניס שינויים בתוכנית הלימודים על פי הנחיות המל"ג וצרכי המערכת.

צפה בוידאו