חברה והתנהגות תואר ראשון דו-חוגי (BA)


שם הקורס
נקודות זכות
שם הקורס סוציולוגיה של ארגונים
סוציולוגיה של ארגונים
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
הקורס יתמקד בתיאוריות הסוציולוגיות שהוצעו לניתוח והבנת התופעה הארגונית: התיאוריות הרציונליות, החברתיות והפוליטיות והתיאוריות העוסקות ביחסים בין ארגונים לבין הסביבה. הכרת הנושאים המרכזיים, התיאוריות הבולטות ושיטות המחקר הרווחות בחקר הסוציולוגיה הארגונית. הקורס יקנה לסטודנטים יסודות של חשיבה מחקרית ביקורתית לגבי ארגונים ויכולות יישום הידע התיאורטי בארגונים, הן בתפקידי ניהול והן בתפקידי מטה וייעוץ.
שם הקורס מגמות חדשות בשוק העבודה
מגמות חדשות בשוק העבודה
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
הקורס עוסק במונחים עכשוויים בחקר שוק העבודה באמצעות מקרה הבוחן של שוק העבודה בישראל. הוא מתעמק במושגים תיאורטיים עכשוויים בספרות של שוק העבודה: איכות המשרה מול תעסוקה פוגענית, תוך הכרת המבנה בו שוק העבודה פועל. בנוסף הקורס מעמיק את ההבנה לגבי הנושאים הבאים: מושגי יסוד בשוק העבודה ותיאורית שוק העבודה הדואלי; מיקור חוץ; ניאו-ליברליזם, הפרטה והסדרי העסקה חדשים; נשים בשוק העבודה, תעסוקת עוני ושוק העבודה מנקודת מבטו של העובד כיום.
שם הקורס אתנוגרפיה מוסדית
אתנוגרפיה מוסדית
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
האתנוגרפיה כבר מזמן אינה מתודולוגיה השמורה לחקר חברות פשוטות או לחקר הזר או האחר, הלכה למעשה מרביתה של האתנוגרפיה בישראל הינה אתנוגרפיה של בית, כלומר של זירות הקרובות אל עולם התוכן של החוקר. במקביל הופכת האתנוגרפיה (ויתר כלי המחקר האיכותניים), לכלי מחקרי ראשון במעלה במחקר ובבחינה של קהילות וארגונים בהקשרים מודרניים, וכן לכלי מסייע בתהליכי הכשרה של מורים, מנהלים, רופאים ומטפלים. האתנוגרפיה המוסדית מאירה באור חדש את מנגנוני השיח, הפרקטיקות והביצועים המקובלים בארגונים שונים והמבט האתנוגרפי משמש גם ככלי מעשי בעולמות התוכן של משאבי האנוש, הייעוץ הארגוני ומנהל עסקים. לאור חידושים אלה, בקורס תוצג המתודה האתנוגרפית בהקשריה החדשים ותידון תרומתה הייחודית לחקר מוסדות חינוך ודת, מוסדות כוללניים, מוסדות פיננסיים ומציאויות חברתיות בתהליכי שינוי.
שם הקורס ריבוד ואי שוויון חברתי
ריבוד ואי שוויון חברתי
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
הקורס נועד להכיר את התיאוריות הסוציולוגיות המרכזיות העוסקות בריבוד ואי שוויון ואת המוסדות החברתיים המייצרים ומשמרים אותו, בעולם בכלל בישראל בפרט. ריבוד מתייחס לדרוג קטגוריות של אנשים בסולם הירארכי, על בסיס מאפיינים כמו מעמד כלכלי, אתניות, לאום, מגדר וכדומה. המבנה הריבודי של חברה מעניק לקבוצות מסוימות נגישות למשאבים חברתיים יקרי ערך וכן קובע את מידת המוביליות (ניעות) של פרטים וקבוצות בסולם ההיררכי. בקורס נסקור תיאוריות סוציולוגיות ומחקרים העוסקים בריבוד החברתי, במנגנונים החברתיים ובתהליכים השולטים בחלוקת המשאבים בחברות עכשוויות. נלמד על הגורמים המסייעים להתהוות דפוסי אי-שוויון כלכלי, אתני ומגדרי ועל הזירות המרכזיות בהן הוא משועתק – המשפחה, מערכת החינוך ושוק העבודה. נדון במבנה הריבודי בחברות מערביות בכלל ובחברה הישראלית בפרט.
שם הקורס סוציולוגיה של המשפחה
סוציולוגיה של המשפחה
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
הקורס נועד להקנות מושגי יסוד בנושא של משפחה, בחינת השינויים ההיסטוריים שעברו על המשפחה ועל התהליכים בתוכה, הופעתם של מבנים משפחתיים שונים, וזה תוך כדי דיון בתיאוריות הסוציולוגיות השונות המסבירות תהליכים אלו. הדיון ייעשה תוך כדי הדגשת הקשר בין תהליכים במשפחה ותהליכים בחברה הרחבה.
שם הקורס מבוא לקרימינולוגיה
מבוא לקרימינולוגיה
נקודות זכות 4 נ"ז
4 נ"ז
הכרת מושגי יסוד בתחום הקרימינולוגיה, הכרת תחום הקרימינולוגיה דרך התיאוריות הקרימינולוגיות השונות. המטרה היא לחקור את תופעת הפשיעה מזוויות שונות: ביולוגית, פסיכולוגית, סוציולוגית ועוד. הצגה מחקרית של תופעת הפשיעה והסטייה החברתית. התמקדות במספר תחומי פשיעה (כגון עבריינות נשים, עבריינות נוער, עבריינות צווארון לבן ועוד), הכרת מאפייניהם הייחודיים והבנת התהליכים העומדים בבסיסם. הצגת דרכים לשיקום עבריינים.
שם הקורס גרונטולוגיה - מבט אל העתיד
גרונטולוגיה - מבט אל העתיד
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
בקורס תבחן תופעת הזקנה במבט סוציו-דמוגרפי, תפקודי ואפידמיולוגי בארץ תוך השוואה לנתונים בינלאומיים; הזקנה תילמד כתופעה חברתית על שלל ביטוייה הגילנים; יילמדו תיאוריות מרכזיות מתחום הפסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה. נכיר תהליכים אופייניים להזדקנות בחברה: עבודה ופרישה, בדידות, זוגיות, יחסים בין דוריים, התמודדות עם המוות והאבל. נבחן תופעת ההתעמרות והאלימות כנגד זקנים. נעסוק באוכלוסיית זקנים ייחודית-ניצולי שואה. תידון תפיסת ההזדקנות במקום במבט תיאורטי, מדיניות ושירותים. נכיר את תרומת הטכנולוגיה לזקנים.
שם הקורס החברה בישראל
החברה בישראל
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
בקורס נתאר את המבנה של החברה הישראלית. דגש מיוחד יינתן ליסודות ההיסטוריים של החברה הישראלית ועל נקודות המפנה בה. הדיון יתמקד במאמרים המספקים נקודת מבט סוציולוגית-אנתרופולוגית על החברה בישראל. בעזרת עיון במחקרים מהדיסציפלינות השונות של מדעי החברה, מציע הקורס היכרות עדכנית עם התמורות במבנה החברה הישראלית. השיעורים יציגו מספר נקודות מבט בסוציולוגיה של ישראל. במוקד הקורס יונחו לדיון נושאים מרכזיים במחקר החברה הישראלית כדוגמת יחסי הדורות בישראל, השפעת השואה, מקורות אי-השוויון, מגדר בישראל, יחסי דת וחברה, התמורות בדיוקן האתני והמעמדי, ההתפתחויות בזירה הפוליטית ובחברה האזרחית, השפעת הצבא על החברה ותסריטים לעתיד.
שם הקורס החברה הערבית בישראל
החברה הערבית בישראל
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
הקורס נועד לבחון סוגיות הנוגעות למעמדם של הערבים בישראל, המדיניות כלפיהם, קשריהם עם הרוב היהודי, עם שאר הפלסטינים והעולם הערבי. באופן ספציפי, מטרת הקורס היא לדון במאפייניה החברתיים, הכלכליים והפוליטיים של החברה הערבית בקונטקסט של יחסי מיעוט ורוב. במהלך הקורס יוצגו מאפייניה החברתיים, הכלכליים והפוליטיים של החברה הערבית פלסטינית בישראל, והשינויים שהתחוללו בה מאז קום המדינה ועד היום הזה. באופן מיוחד, יתאר הקורס, כיצד מגמות אלו עיצבו את מבנה המשפחה הערבית, את מעמד האישה, הזינו את מאבק הזהויות והשפיעו על מעמדו הפוליטי של המיעוט הערבי במדינת ישראל, תוך מבט השוואתי לאוכלוסייה היהודית.
שם הקורס מבוא לפסיכולוגיה- קורס מקוון
מבוא לפסיכולוגיה- קורס מקוון
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
הקניית ידע ומושגים בסיסיים בתחומים שונים של מדע הפסיכולוגיה. הקורס מציג בפני הסטודנטים את הנושאים השונים בהם עוסקת הפסיכולוגיה ומנסה לתת תמונה רחבה של התחום ושיטות המחקר הנהוגות בו, כהכנה לקורסים ממוקדים יותר בתחומים אלו. הנושאים בהם נעסוק במהלך הקורס כוללים, בין היתר, את הבסיס הביולוגי של פסיכולוגיה, תהליכים חושיים, תפיסה, מודעות, למידה, רגשות, זיכרון, שפה וחשיבה, מבחנים פסיכולוגיים, תיאוריות אישיות, פסיכופיזיולוגיה והפרעות אישיות.
שם הקורס פסיכולוגיה חברתית
פסיכולוגיה חברתית
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
קורס זה יציג את הגישות והתיאוריות העיקריות בתחום הפסיכולוגיה החברתית וכן את המחקרים שהתפתחו במסגרת גישות אלה. נסקור תהליכים תוך אישיים (האני, יחוס סיבתי, קוגניציה חברתית, רגש) תהליכים בינאישיים (סטריאוטיפים קבוצתיים, עמדות ושכנוע( ותהליכים חברתיים (קונפורמיות, הענות וציות, תוקפנות ומשיכה בינאישית). מטרותיו: הקניית מושגי יסוד בפסיכולוגיה חברתית, הבנת תהליכים ותופעות חברתיות ויישום ידע תיאורטי ואמפירי לשם אבחון.
שם הקורס פסיכולוגיה התפתחותית
פסיכולוגיה התפתחותית
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
הכרת תהליכי ההתפתחות לאורך כל מעגל החיים - מינקות, דרך ילדות, התבגרות, בגרות ועד לזקנה- בתחומים שונים כגון התפתחות רגשית, קוגניטיבית, גופנית, חברתית והתפתחות הזהות. הבנת התיאוריות המרכזיות המסבירות תהליכים התפתחותיים בתחומים השונים והכרת הממצאים התומכים בהן לצד הביקורות עליהן. הקורס יתמקד בהתפתחות במהלך הילדות, תוך דגש על השנים הראשונות. הלמידה בקורס תתבסס על הרצאות, צפייה בסרטים אשר ישולבו בהרצאות, חומר לקריאה עצמאית ותרגילים התנסותיים.
שם הקורס פסיכולוגיה תעסוקתית
פסיכולוגיה תעסוקתית
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
הקורס נועד להציג את הנושאים המרכזיים בתת ההתמחויות השונות של פסיכולוגיה התעסוקתית בהתבסס על מקורות הידע העדכניים בתחום להעמיק את ההבנה אודות מורכבותם של תהליכים פסיכולוגיים ברמת היחיד והקבוצה שמאפיינים את עולם העבודה לקשר בין עקרונות יסוד בפסיכולוגיה תעסוקתית לניהול המשאב האנושי בארגון לאפשר לסטודנטים לחקור את הדרכים באמצעותן אפשר לשפר תהליכים של בחירה וניהול קריירה באמצעות תרומתה של הפסיכולוגיה התעסוקתית לפתח מסגרת מושגית המתייחסת לעיצוב סביבת עבודה פסיכולוגית המיטיבה עם העובד ועם הארגון.
שם הקורס פסיכולוגיה קוגניטיבית
פסיכולוגיה קוגניטיבית
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
מטרת הקורס הינה להקנות לסטודנטים ידע בסיסי של תיאוריות בתחום הפסיכולוגיה הקוגניטיבית תוך התייחסות לגישה המחקרית בתחום זה. בקורס נתייחס לתיאוריות מרכזיות תוך כדי דיון על מחקרים וניסויים חשובים בתחום. נושאי הקורס כוללים תהליכי תפיסה, עיבוד מידע, זיכרון, קבלת החלטות, פתרון בעיות, רכישת מומחיות, שפה, קשב ועוד.
שם הקורס סמינר מלווה פרויקט גמר - חברה והתנהגות
סמינר מלווה פרויקט גמר - חברה והתנהגות
נקודות זכות 4 נ"ז
4 נ"ז
הסמינר יעסוק בסוגיות נבחרות בתחומי מדעי החברה וההתנהגות.
מטרות הסמינר: להקנות ידע תיאורטי וניסיון מעשי, תוך כדי למידה פעילה, בעריכת פרוייקט מחקרי שיאפשר לסטודנטים להעמיק את ידיעותיהם ולהשתמש בכלים ובידע שנלמד במסגרת קורסי הלימוד בתכנית חברה והתנהגות.
שם הקורס שיטות מחקר כמותיות
שיטות מחקר כמותיות
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
מטרות הקורס הן הכרות ראשונית עם מושגי היסוד במתודולוגיה של מחקר כמותני בתחום מדעי ההתנהגות. הקניית ידע ראשוני במתודולוגית החקירה המדעית, המציג בפני התלמיד את המושגים הבסיסיים, השיטות, ודן בבעיות והקשיים בחקירה מדעית כמותית תוך שימת דגש על יישומי מחקר בתחום מדעי ההתנהגות.
שם הקורס שיטות מחקר איכותניות
שיטות מחקר איכותניות
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
הכרת שיטות המחקר האיכותיות על יתרונותיהן, מגבלותיהן, והדילמות האתיות והפרקטיות שהן מעלות. במהלך הקורס נדון בהיבטים התיאורטיים והיישומיים של שיטות מחקר איכותניות ונכיר כלי מחקר שונים כגון: תצפיות, ראיונות וניתוח טקסטים. הקורס ישלב למידה תיאורטית עם התנסות מעשית. בעבודת הגמר יתבקשו הסטודנטים לערוך מחקר המבוסס על שני כלי מחקר איכותניים, וליישם בחירת שדה ואוכלוסיית מחקר, ניסוח שאלת מחקר, פרשנות וכתיבה.

שם הקורס מגדר בחברה הישראלית
מגדר בחברה הישראלית
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
מטרת הקורס היא לדון במידה שבה מגדר נוכח בעולמנו ומעצב את חיינו: את הפרשנות שאנו מעניקים לתופעות, את מחשבותינו, את שאיפותינו, ואת מעשינו. במהלך הקורס נתחקה אחר התהליכים המייצרים את הסדר המגדרי, הביטוי של סדר זה בזירות מרכזיות, וההשלכות שלו על אי השוויון הכלכלי בין גברים ונשים. ההרצאות יתמקדו בציוני דרך מרכזיים במאבק הפמיניסטי, בשלבים שונים בהתפתחות החשיבה הפמיניסטית ובמופעים שונים של אי השוויון המגדרי בחברה בתחומים כגון, שוק העבודה, משפחה, משפט, ופוליטיקה.
שם הקורס תורות האישיות
תורות האישיות
נקודות זכות 2 נ"ז
2 נ"ז
בקורס נציג ונדון בתיאוריות ומחקר בסיסי של האישיות (Personality). נעסוק באותם מאפיינים אישיים הנחשבים יציבים יחסית לאורך חיי הפרט ומכאן נובעת הסקרנות לגביהם וחשיבותם להבנת האדם והתנהגותו. יוצגו תיאוריות פסיכואנליטיות (פרויד, פסיכולוגית האגו, תיאורית יחסי האובייקט, התיאוריה האינטר-פרסונלית, פסיכולוגית העצמי), והומניסטיות-אקזיסטנציאליסטיות (רוג'רס, מאסלו, יאלום). לאורך הקורס נדגיש כי התמה המרכזית תהיה זו של אינטגרציה (שילוב) ונדגים כיצד המשותף בין התאוריות עולה על השונה, וכי ניתן לשאוב מכולם במטרה להבין הבדלים אינדיבידואליים וחוויות פנימיות.
  • שם הקורס סוציולוגיה של ארגונים נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס מגמות חדשות בשוק העבודה נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס אתנוגרפיה מוסדית נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס ריבוד ואי שוויון חברתי נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס סוציולוגיה של המשפחה נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס מבוא לקרימינולוגיה נקודות זכות 4 נ"ז
  • שם הקורס גרונטולוגיה - מבט אל העתיד נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס החברה בישראל נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס החברה הערבית בישראל נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס מבוא לפסיכולוגיה- קורס מקוון נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס פסיכולוגיה חברתית נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס פסיכולוגיה התפתחותית נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס פסיכולוגיה תעסוקתית נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס פסיכולוגיה קוגניטיבית נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס סמינר מלווה פרויקט גמר - חברה והתנהגות נקודות זכות 4 נ"ז
  • שם הקורס שיטות מחקר כמותיות נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס שיטות מחקר איכותניות נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס מגדר בחברה הישראלית נקודות זכות 2 נ"ז
  • שם הקורס תורות האישיות נקודות זכות 2 נ"ז

קורסי בחירה

שם הקורס תהליכי למידה
נקודות זכות 2 נ"ז
תהליכי למידה 2 נ"ז

הקורס עוסק באופן תיאורטי ואמפירי במהותה של הלמידה והמפגש עם הלמידה בחיי היומיום.
הנחת היסוד של הקורס היא ההבנה שכפי הנראה לא קיימת תיאוריה אחת אשר באמצעותה ניתן להסביר את כל ההיבטים של הלמידה האנושית אך על ידי התבוננות במספר תיאוריות נוכל לזהות עקרונות מרכזיים. על כן, נדון בגישות המרכזיות לחקר הלמידה וקוגניציה (כבהביוריזם, קונסטרוקטיביזם, הגישה החברתית, למידה מתווכת ועוד), תוך ראייה השוואתית. יושם דגש מיוחד להנחות היסוד אשר עומדות בבסיסן של גישות אלה בנוגע למהות הלמידה, תפקיד הלומד, תפקיד הסביבה ויחסי הגומלין ביניהם.

שם הקורס קריירות בעולם משתנה
נקודות זכות 2 נ"ז
קריירות בעולם משתנה 2 נ"ז

מטרת הקורס להכיר את עולם עבודה שהולך ומשתנה במהירות. דפוסי הקריירה הברורים נוטים להיעלם ובמקומם צצות הזדמנויות תעסוקתיות קצרות טווח ותחרותיות המבוססות של הסתגלות מהירה לשינויים ולמידה מתמדת של מיומנויות וזהויות. החוזה התעסוקתי הישן של עבודה יציבה לאורך זמן מפנה את מקומה לתעסוקה ספוראדית, לניידות מקומית ובינלאומית, לעסקה זמנית ובלתי מחייבת, לשיווק אישי של מיומנויות אישיות, לעבודה כפרילאנסר של מחוייבויות זמניות. הקריירה נעשית יותר וירטואלית ויותר מודולארית. הידע הנרכש מתיישן במהירות ומחייב יכולת הסתגלות לאי ודאות וגיבוש מהיר של זהות חדשה. בני זוג מנהלים קריירות מקבילות ומתחרים על זמן ומשאבים; הקריירה הולכת ומתנגשת עם צרכי המשפחה. במציאות כזו פרטים חייבים ללמוד לנהל את עצמם ואת הקריירה שלהם עם כלים חדשים.

שם הקורס ניהול ומנהיגות
נקודות זכות 2 נ"ז
ניהול ומנהיגות 2 נ"ז

בקורס ילמדו גישות ותיאוריות מרכזיות (בסיסיות ומתקדמות) בחקר תחומי הניהול והמנהיגות וכן יושם דגש על אופן יישומן בתהליכי עבודה אפקטיביים במסגרת הארגונית. כמו כן, יוצגו סוגיות הקשורות לניהול ומנהיגות, תוך התמקדות בשלושה מימדים עיקריים: האישי, החברתי והארגוני. במסגרת המימד האישי, יסקרו מקורות ההשפעה על אנשים, סגנונות ניהול, תכונות והתנהגויות של מנהיגים ומאפיינים של מונהגים. במסגרת המימד החברתי, יוצגו סוגיות הקשורות ליחסי הגומלין והדינמיקה בין המנהיג למונהגים, היבטים הקשורים למנהיגות מוסרית, בניית אמון, העצמת עובדים, מנהיגות אותנטית ומנהיגות מתמירה. לסיום, יבחן המימד הארגוני בניהול ומנהיגות, אשר במסגרתו יוצגו סוגיות הקשורות למנהיגות אסטרטגית וכן גישות ופרקטיקות ארגוניות לפיתוח מנהיגות בקרב מנהלים.

שם הקורס קבלת החלטות
נקודות זכות 2 נ"ז
קבלת החלטות 2 נ"ז

קבלת החלטות הינה מרכיב אינטגרלי מחיי היום יום הבא לידי ביטוי במסגרת המשפחתית, בעבודה ובקהילה. במסגרת הקורס ילמדו מודלים תיאורטיים מדיסציפלינות מחקריות שונות (פסיכולוגיה, כלכלה התנהגותית וניהול) העוסקים בקבלת החלטות, תוך התמקדות הן ברמת היחיד והן ברמה הקבוצתית. מטרת הקורס להקנות למשתתפים ידע בנוגע למודלים תיאורטיים בקבלת החלטות. כמו כן, במסגרת הקורס ייסקרו ההשפעות של מצבי אי-ודאות, חוסר מידע , גורמי לחץ, ורגשות, על האופן בו מתקבלות החלטות. בנוסף, במהלך הקורס יושם דגש על היבטים הקשורים להוגנות ואתיקה בקבלת החלטות, קבלת החלטות במסגרת מכרזים, וכן כשלים והטיות בתהליכי קבלת ההחלטות - והדרכים לצמצם את השפעתם. לבסוף, יוצגו היבטים שונים, למשל מעולם התוכן של תורת המשחקים, התורמים לשיפור תהליכי קבלת ההחלטות.

שם הקורס סוציולוגיה של הדת
נקודות זכות 2 נ"ז
סוציולוגיה של הדת 2 נ"ז

בניגוד לתחזיתם של הוגים רבים במאה ה-20 , הדת הפכה היום לאחת הכוחות המשפיעים ביותר על חברה ותרבות בישראל ובעולם. מה גרם להתחדשות דתית זאת? האם הדתיות של היום שונה מזו של העבר ובמה? מה מחפשים אנשים בדת היום ומה מאפיין אנשים אלה? מה הקשר בין התפתחות המדיה החדשה לבין הדתיות החדשה? איך הדת משתלבת עם תנועות פוליטיות ואתניות בארץ ובעולם?

קורסי יסוד משותפים עם תואר ראשון דו-חוגי במשאבי אנוש

שם הקורס מבוא לאנתרופולוגיה
נקודות זכות 4 נ"ז
מבוא לאנתרופולוגיה 4 נ"ז

הכרות ראשונית עם מושגי היסוד של הדיסציפלינה האנתרופולוגית ומגוון הנושאים הנחקרים על ידה. הקורס ידון בסוגיות מרכזיות באנתרופולוגיה תרבותית וחברתית כגון דת, שארות, ארגון חברתי ופוליטי, דפוסי מחיה ושיטות כלכליות. במהלך הקורס נציג את הפרספקטיבה האנתרופולוגית להבנת האדם ותרבותו בהתאם לגישות הרווחות בדיסציפלינה האנתרופולוגית. במסגרת הקורס נעמוד על שיטת המחקר האנתרופולוגית, על הישגיה ועל הדילמות הכרוכות בה.

שם הקורס מבוא לסוציולוגיה
נקודות זכות 4 נ"ז
מבוא לסוציולוגיה 4 נ"ז

היכרות ראשונית עם מושגי היסוד של הסוציולוגיה כדיסציפלינה מדעית ומגוון הנושאים הנחקרים על ידה. הקורס יסקור נושאים ומקורות נבחרים בסוציולוגיה בנושאים כגון: הפרספקטיבה הסוציולוגיה ושיטת החקירה המדעית, תרבות וחיברות, מגדר ואי שוויון חברתי, משפחות, קבוצות, ארגונים, כלכלה ועבודה, פוליטיקה וממשל.

שם הקורס התנהגות ארגונית
נקודות זכות 2 נ"ז
התנהגות ארגונית 2 נ"ז

הבנת ארגונים ברמות הארגון, היחידה, הקבוצה והיחיד. רכישת מיומנות בלמידה על המורכבות של ארגונים, הכרות עם מקורות הידע השונים על ארגונים והתנהגות עובדים. הכרת תיאוריות, מודלים וכלים המאפשרים למידה של תחום ההתנהגות הארגונית. פיתוח יכולות ביקורתיות על יתרונות וחסרונות של מודלים שונים המסבירים אספקטים מרכזיים בהתנהגות במקום העבודה.

שם הקורס מבוא לפסיכולוגיה (2 נ"ז) ומבוא לפסיכולוגיה ב' (2 נ"ז)
נקודות זכות 4 נ"ז
מבוא לפסיכולוגיה (2 נ"ז) ומבוא לפסיכולוגיה ב' (2 נ"ז) 4 נ"ז

מטרת הקורסים הינה הקניית ידע ומושגים בסיסיים בתחומים שונים של מדע הפסיכולוגיה. הקורסים מציגים בפני הסטודנטים את הנושאים השונים בהם עוסקת הפסיכולוגיה ומנסים לתת תמונה רחבה של התחום ושיטות המחקר הנהוגות בו, כהכנה לקורסים ממוקדים יותר בתחומים אלו. הנושאים בהם נעסוק במהלך הקורסים כוללים, בין היתר, את הבסיס הביולוגי של פסיכולוגיה, תהליכים חושיים, תפיסה, מודעות, למידה, רגשות, זיכרון, שפה וחשיבה.
* האקדמית רמת-גן שומרת לעצמה את הזכות להכניס שינויים בתוכנית הלימודים על פי הנחיות המל"ג וצרכי המערכת.

צפה בוידאו