לימודי ייעוץ חינוכי - מטרת התכנית

מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים אדירים בתחום החינוך, ומערך הייעוץ החינוכי, הכולל אלפי יועצים חינוכיים, הוא אחד הגורמים החשובים והמשפיעים על דרכה של מערכת החינוך. אם גם אתם מעוניינים למלא תפקיד מפתח בתחום החינוך ולהיות גורם משפיע ומעצב על אלפי ילדים ובני נוער - אתם מוזמנים להצטרף לתכנית לימודי ייעוץ חינוכי במכללה האקדמית לישראל.
תכנית הלימודים משלבת השכלה אקדמית ברמה גבוהה עם חיבור לאתגרים היומיומיים של מערכת החינוך.
מטרת תכנית לימודי ייעוץ חינוכי היא להכשיר יועצים חינוכיים אשר ייצגו את פן הרווחה האישית (well being) והמערכתית בבית הספר ובמסגרות חינוכיות אחרות. הסטודנטים בתכנית לומדים גישות תיאורטיות, כלים ומיומנויות ייעוציות, ומפתחים יכולות להבין ולהעריך תוצרי מחקר מדעי.

למי מיועד ייעוץ חינוכי?



התוכנית ללימודי ייעוץ חינוכי ‬מיועדת ‬למורים ‬המעוניינים ‬להעשיר ‬את ‬השכלתם ‬ולהתקדם ‬למקצוע ‬מרתק ‬ומשפיע ‬במערכת ‬החינוך ולבוגרי ‬תואר ‬ראשון ‬טיפולי ‬כמפורט בתנאי הקבלה, המחפשים ‬המשך ‬טבעי ‬להשכלתם ‬האקדמית ‬והכשרה ‬יסודית ‬ורלוונטית ‬למקצוע ‬נדרש.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

ייעוץ חינוכי - מפתחות ההצלחה במבחן האמיתי: שילוב של ידע קלאסי וידע עדכני


הבסיס הרעיוני עליו מושתתת התכנית הוא שילוב של ידע קלאסי ושל ידע עדכני.

ידע קלאסי מבטיח המשכיות ויציבות, ומחבר את הלומד לבסיס ולשפה המשותפים לאנשי המקצוע.

ידע עדכני מאפשר פתיחות וחשיפה לשינויים וחידושים. שילוב זה נותן כלים לבחירה מבוקרת ואתית באימוץ דרכי הפעולה.

חדש! הנחיית קבוצות
התמחות במסגרת הלימודים לתואר שני בייעוץ חינוכי

המכללה האקדמית לישראל מציעה התמחות ייחודית ויישומית בנושא הנחיית קבוצות.

כמנחי קבוצות תוכלו לעודד שיתופי פעולה פרודוקטיביים, ליצור דינמיקה קבוצתית יעילה ולתרום להעצמת העבודה הייעוצית במסגרת הבית ספרית.

ההתמחות כוללת:

  • העמקה, עדכון והעשרה של הידע התיאורטי והמתודולוגי בתחום הנחיית הקבוצות.
  • היכרות עם פעילויות חינוכיות בהן נדרשות מיומנויות של הנחיית קבוצות.
  • הקניית כישורי עבודת צוות, טכניקות להובלת שינוי במסגרת התהליך הקבוצתי, ומיומנויות למנהיגות במערכות חינוכיות.
  • מתן כלים להנחיית קבוצות, לפיתוחן ולהתמודדות עם סוגיות מערכתיות והתנגדויות שעולות בקבוצה.
  • הקניית מיומנויות לכתיבת תכנית התערבות קבוצתית והתאמתה לצרכי המערכת.

דרך הלמידה לתואר שני בייעוץ חינוכי

כדי להכשיר יועצים חינוכיים באופן המיטבי, נבנתה מסגרת הלימודים כמעבדה חיה, תוך קיום תהליך לימודי הדומה לתהליך שעל היועץ החינוכי להוביל בבית הספר. בדרך זו מתנסה הסטודנט בתהליכים מעודדי גילוי עצמי וצמיחה אישית, אשר ילוו אותו לאורך כל חייו המקצועיים.

אנו רואים במפגש של הסטודנט עם חבריו ללימודים מפגש מעצב גם במובנים החברתיים והרגשיים. במהלך הלימודים נוצרת דינאמיקה המעודדת פתיחות, מעורבות, הכרת השונה וחיבור אישי לנלמד.

שיטת לימוד זו באה לידי ביטוי בכל הקורסים, ובמיוחד בקורסים הנלמדים בקבוצות קטנות: ייעוץ קבוצתי לתלמידים ומורים בביה"ס וסמינרי פרקטיקום, אשר בהם מתרחש תהליך זה במלוא עוצמתו.

למה ללמוד ייעוץ חינוכי במכללה האקדמית לישראל?

דרך הלמידה במכללה הינה ייחודית ומכשירה את היועצים העתידיים להתמודדות עם אתגרי החברה הישראלית כבר במהלך לימודיהם.

מרצי התוכנית מלווים את הסטודנטים בתהליך ההכשרה ומעניקים להם מהידע והניסיון רב השנים של הכשרת מאות יועצים חינוכיים.

לימודים ועבודה – המכללה נערכה לבנות את התכנית כך שניתן יהיה לשלב עבודה ולימודים.

שיתופי פעולה עם ארגון המורים והסתדרות המורים – המכללה מקיימת שיתופי פעולה עם ארגונים אלו להענקת מלגות לימודים.

סביבת לימודים נוחה ונעימה – לרשות הסטודנטים עומדים מעבדות מחשבים חדישה, ספריה עדכנית, וקמפוס לימודים נוח.

נגישות נוחה לקמפוס המכללה – קמפוס המכללה ברמת גן ממוקם באזור נגיש, לא רחוק מצומת אלוף שדה. הקמפוס כולל 1,000 מקומות חניה ללא תשלום.

 


צפה בוידאו